Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

... bloggardags igen!!!

Av Lena - 6 mars 2011 17:42

På tiden att jag får lite gjort här på min blogg, har ju varit stiltje som ni ju märkt länge!!!! Lovade ju någon bild från Irland, här kommer en...... och åter en ....


  

  




Sammanfattar höst och vinter här: Hösten inledde vi med en resa till Sicilien, bodde vid havet mellan Palermo och Cefalu, såå härligt men jag som älskar att bada o simma fick ha badskor på mig för att ta mig över den steniga stranden, ingen höjdare men väl ute i vattnet helt underbart!! Resan avslutades med flygförseningar och att vi fick tillbringa halva natten på en flygplats (inga caféer eller så öppna, typiskt ...) kom hem till Arlanda på morgonen nästa dag, fy sjutton!


För övrigt har hösten varit lite sisådär, har inte "pallat" med mitt arbete med dementa och håller nu på att prova ett nytt arbete, rapporterar mer senare om det, känns bra så här långt i alla fall!!! I helgen firade vi att Ove fyllde jämna år och bjöd in alla barn och barnbarn, varit jättetrevligt och glatt, lite gott att äta och dricka och sen stod femkamp på schemat, en lyckad kväll   





 
 
Ingen bild

Barbro F

7 mars 2011 16:58

Vad trevligt att få ett livstecken från dig. Ni var väl ändå ganska många personer som firade Ove trots att det "bara" var familjen? Du får hälsa och gratulera honom i efterskott från mig! Vad jag längtar efter våren! Tyckte dock i dag att vi är en bra bit på väg. I morgon ska jag via fackförbundet ST se filmen "Sarahs nyckel". Har sedan ett antal veckor ställt mig i kö på bibblan för att få läsa boken. Nu blir det kanske lite fel ordning mellan film och bokläsning. Hoppas det kommer att ordna sig på bästa sätt med arbete och hälsa. Kram.

Lena

11 mars 2011 08:56

Kul Barbro att du hittade tillbaka till min avsomnade blogg, håller på att rensa bland böcker får inte plats med allt i bokhyllorna, ska se om det finns något som kanske är intressant för dig utöver den bok vi redan bestämt att du ska få ;o), kommer o hälsar på dig nu i mars, hör av mig, kram!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 30 juli 2011 10:01

En härlig vecka tillbringades hos min svägerska och svåger i Blekinge skärgård utanför Sölvesborg, deras sommarhus ligger så fint alldeles nära havet, det blev många härliga bad, trevlig samvaro med god mat och kortspelande samt inte minst långpromen...

Av Lena - 30 juni 2011 09:45

Sommaren inleddes med en kryssning till Riga och Lettland tillsammans med barnbarnet Sandra, hade jättekul i Riga, åkte först på en sightseeing med guide och sedan utforskade vi centrum med gamla staden själva under ett dygn, fanns så mycket vackra g...

Av Lena - 10 juni 2011 09:45


              Barnbarnet Sandra tog sin studentexamen på Ösby naturbruksgymnasium; nu utbildad travhästskötare m m, det var en riktigt härlig dag med solsken och blå himmel, underbart med alla finklädda ungdomar och all glädje hos dem och d...

Av Lena - 27 mars 2011 09:24

  I fredags kväll blev det Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" på Västerås konserthus tillsammans med bästa väninnan Iréne..... det var verkligen en upplevelse, många skratt och till stor del mycket tragik och allvar, Mia är otrol...

Av Lena - 20 juli 2010 16:58

....... och pengarna rullar ur plånboken, börjar med ett akut tandläkarbesök, 900, mindre trevligt och ett besök hos frissan för  sommarfrisyr som bara är att rufsa om med lite stylingprodukter i och nu håller jag på att tvätta och packa för Dubli...

Skapa flashcards