Direktlänk till inlägg 7 augusti 2007

Förbannad!

Av Lena - 7 augusti 2007 10:34

Rent ut sagt riktigt sur och dessutom förvånad! Min mor som bor tillfälligt på ett korttidsboende efter att ha brutit sitt ben på ett sätt som gjort att hon inte får stödja på benet i 8 veckor men nu kommit igen och börjat gå med rullator fick en hjärtattack igår natt och hamnade på las i Västerås där hon nu behandlas medicinskt och faktiskt mår riktigt bra med tanke på situationen kan nu drabbas av att inte få komma tillbaka till korttidsboendet där hon bott sedan i maj, förr fanns en regel som sa att om den boende var borta 3 dagar från korttidsboendet så kunde platsen ges till en ny boende men nu hör och häpna är den regeln borttagen nu kan man ge bort platsen direkt, tror inte att detta är sant år 2007, trodde det fanns fallskärmar även till äldre människor som betalat skatt i hela livet och nu behöver trygghet och vård, det blir till att tillbringa dagen i samtal med olika myndighetspersoner och ansvariga för detta är ju inte klokt!!!

 
 
Annica

Annica

7 augusti 2007 15:41

Hej Lena!
Ser att du också har börjat med en blogg! Det är alltid spännande att läsa dessa bloggar! Ser att du inte varit riktit kry i sommar... det var inget kul det du drabbats av, men jag är i alla fall glad för att det inte blev värre!! Ja du, dessa korttidsboenden.... visst är det rent ut sagt för djä... hur dom behandlar äldre människor! Så fort dom kommer in till lasarettet så är platsen upptagen, redan dagen efter... Grrr.... Hoppas att din mor nu får komma tillbaka! Ha det gott och krya på dig nu! *Stor Kram*

http://annicashome.com

 
Ingrid

Ingrid

7 augusti 2007 22:04

Det var det värsta, hur de hanterar en gammal människa! Man ser inte framtiden an med någon större tillförsikt måste jag säga. Fy för att bli gammal och beroende av andras godtycke!

Hoppas att det ordnar sig för din mamma!
Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Ruth

Ruth

8 augusti 2007 00:15

Hej vännen..
Man blir både förbannat och ledsen när man hör hur sjukvården behandlar dom äldre. Sådant skulle skrivas om i någon större dagstidning, så här får det inte gå till.
Att bli gammal i dag är något vi alla fruktar. Fy, för det samhället vi lever i..
Hoppas det löser sig för din mamma.
Kram !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

8 augusti 2007 10:01

Men at det går ann..er det virkelig mulig sier jeg.Man kan da ikke hjelpe for at man blir sjuk*sjokkert*
Nei fy sier jeg,håper virkelig det går bra og hun beholder plassen sin og at alt løser seg til det beste.
Kram.

http://jenn.bloggagratis.se

 
Bamsinnan

Bamsinnan

8 augusti 2007 10:08

Usch vad tråkigt! Inte nog med att din mamma är varit sjuk, hon ska behöva få problem med eftervården också. Sunt förnuft, undrar var det tog vägen vad det gäller vården? Stackars dig som ska sitta och ringa runt, det är INTE kul det heller:(
Roligty är det dock att du skaffat en blogg!:)
Titta gärna förbi min också och jag återkommer!
Har just kommit hem från semestern och min dator är paj, så det kan ta ett tag innan saker och ting blir uppdaterat, men vad gör det när man har haft semester?:)
Lycka till med mammas problem nu!

http://bloggen.bamsinnan.net

 
leila

leila

8 augusti 2007 12:04

Hej, det förvånar mig inte. Jag har jobbat inom äldrevården hela mitt liv och sett hur det har förändrats till det sämre. Jag jobbar nu inom hemvården och har många gamla som både vill och behöver få komma in nånstans men som inte får då de är för "pigga". Inte pigga att klara sig själva i mina ögon. Jag hoppas det ordnar sig för din mamma, jag blir så arg när de behandlar våra gamla så uselt. kram kram leila

http://ladley.se/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 30 juli 2011 10:01

En härlig vecka tillbringades hos min svägerska och svåger i Blekinge skärgård utanför Sölvesborg, deras sommarhus ligger så fint alldeles nära havet, det blev många härliga bad, trevlig samvaro med god mat och kortspelande samt inte minst långpromen...

Av Lena - 30 juni 2011 09:45

Sommaren inleddes med en kryssning till Riga och Lettland tillsammans med barnbarnet Sandra, hade jättekul i Riga, åkte först på en sightseeing med guide och sedan utforskade vi centrum med gamla staden själva under ett dygn, fanns så mycket vackra g...

Av Lena - 10 juni 2011 09:45


              Barnbarnet Sandra tog sin studentexamen på Ösby naturbruksgymnasium; nu utbildad travhästskötare m m, det var en riktigt härlig dag med solsken och blå himmel, underbart med alla finklädda ungdomar och all glädje hos dem och d...

Av Lena - 27 mars 2011 09:24

  I fredags kväll blev det Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" på Västerås konserthus tillsammans med bästa väninnan Iréne..... det var verkligen en upplevelse, många skratt och till stor del mycket tragik och allvar, Mia är otrol...

Av Lena - 6 mars 2011 17:42

På tiden att jag får lite gjort här på min blogg, har ju varit stiltje som ni ju märkt länge!!!! Lovade ju någon bild från Irland, här kommer en...... och åter en ....             Sammanfattar höst och vinter här: Hösten inledde vi med...

Ovido - Quiz & Flashcards