Direktlänk till inlägg 8 augusti 2007

Smultron o Mjölk kanske?

Av Lena - 8 augusti 2007 12:20


Idag har jag lugnat ner mina heta känslor en aning, får ta en sak i taget när det gäller mamma och hennes boende, det är tydligen en bestämmelse som gäller i hela landet när det gäller korttidsboende och jag tröstar mig med att de ju inte kan skicka ut henne på gatan i alla fall, man får vara glad åt det lilla :o), för övrigt så finns det fem lediga platser just nu på det korttidsboende som hon hade fram tills för 2 dagar sedan!


Ja idag så luktar jag på mina blommor istället, har några som blommar jättefint idag, måste dela med mig av ögonfröjden!!


Smultron o Mjölk


Odensjö Kate

Dalapelargon

Majorca (ja namnet stavas faktiskt så)

Agnes och Sister Henry

 
 
Christina

Christina

8 augusti 2007 12:30

Åhhh så vackra pelargoner du har, härliga färger....
Tack för att jag fick titta in.
Christina

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica

8 augusti 2007 13:26

Hej Lena!
Sitter å kollar din blogg. Kul! Men stackars dig, nu får du tampas med nya problem kring din mor...
Men ang pellisar: Agnes ser inte ut som min Agnes...? Min är mera mörk, ser ut ungefär som sister Henry? Inte alls samma blad heller... Det måste jag klura på...
Men förövrigt, min Majorca är Myyycket frodigare! Hihi!
Kram :o)

 
Ruth

Ruth

8 augusti 2007 18:53

Du skulle skriva länken till din hemsida, där finns det en blomsterfröjd som heter duga. Dina bilder och blommor är så vackra. Sitter och studerar mina fingrar, men blir lite ledsen, ser ingen grönton engång även om jag tar fram ett förstorningsglas :-((

http://bernamis.bloggagratis.se/

 
Helene

Helene

8 augusti 2007 20:25

Hej Lena.
Har varit hos dig och "gluttat" lite igen.
Gud så fina dina pelargoner är...som vanligt;)
Ha det gott.
kram från Helene

http://helenes.bloggagratis.se

 
Maggan

Maggan

8 augusti 2007 22:01

Men himmel så fin den var!!Majorca alltså! Om du får mycket sticklingar på den skulle jag hemskt gärna vilja byta till mej en ;)

http://stickatovirkat.blogspot.com

 
gulligagumman

gulligagumman

8 augusti 2007 23:12

Jag vet hur det kan vara. Jobbar inom vården själv med dementa äldre och har sett detta flera gånger. Gamla människor är inget värda i dagens samhälle. Så otroligt ledsamt! Hoppas det löser sig!

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

9 augusti 2007 08:26

Hej Lena..så fina pelagonier du har i fönstren, jag har bara..julkaktusar överallt, och dom blommar inte nu..men när dom blommar.. såå fint ska jag säga dig - så många olika färger.
Va tråkigt med din mamma, hoppas det ordnar till sig. Har ju ingen aning om hur det funkar i sverige?!här är det rätt så bra med äldrevården, om dom äldre vill flytta in på ålderdomshem, mest vill dom ju stanna hemma, kan jag ju förstå.
Ha en skön dag - här är det idag rätt så mulet, bra för mig..känner mig bättre med benet när det inte är så varmt--kram Inger

http://ingers.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

9 augusti 2007 10:45

Nydelige pelargonier,bare en som blomstrer hos meg nå.Blir så less på de plantene,de vil ikke som jeg vil.Satte de ut men er nå tatt inn igjen,best de blomstrer før de går i soperne:))Får nok gå inn på siden din å lese mer og stell av de..:)

http://jenn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 30 juli 2011 10:01

En härlig vecka tillbringades hos min svägerska och svåger i Blekinge skärgård utanför Sölvesborg, deras sommarhus ligger så fint alldeles nära havet, det blev många härliga bad, trevlig samvaro med god mat och kortspelande samt inte minst långpromen...

Av Lena - 30 juni 2011 09:45

Sommaren inleddes med en kryssning till Riga och Lettland tillsammans med barnbarnet Sandra, hade jättekul i Riga, åkte först på en sightseeing med guide och sedan utforskade vi centrum med gamla staden själva under ett dygn, fanns så mycket vackra g...

Av Lena - 10 juni 2011 09:45


              Barnbarnet Sandra tog sin studentexamen på Ösby naturbruksgymnasium; nu utbildad travhästskötare m m, det var en riktigt härlig dag med solsken och blå himmel, underbart med alla finklädda ungdomar och all glädje hos dem och d...

Av Lena - 27 mars 2011 09:24

  I fredags kväll blev det Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" på Västerås konserthus tillsammans med bästa väninnan Iréne..... det var verkligen en upplevelse, många skratt och till stor del mycket tragik och allvar, Mia är otrol...

Av Lena - 6 mars 2011 17:42

På tiden att jag får lite gjort här på min blogg, har ju varit stiltje som ni ju märkt länge!!!! Lovade ju någon bild från Irland, här kommer en...... och åter en ....             Sammanfattar höst och vinter här: Hösten inledde vi med...

Ovido - Quiz & Flashcards