Direktlänk till inlägg 11 augusti 2007

Vi är så gamla som vi gör oss

Av Lena - 11 augusti 2007 09:12

 


Läste Ruths blogginlägg idag och hon speglar mitt eget tänkande och tyckande i mångt och mycket, skrev en kommentar i hennes blogg och skriver ner mina rader även här så ni får se hur det är när man inte vill vara tant (som tanter sågs förr i tiden) bara för att 50-årsstrecket är passerat och det med råge, förresten tror jag inte att det finns så många som sätter sig till ro och bara väntar in ålderdomen nu för tiden, det finns så många möjligheter att vara aktiv nu år 2007:


Här kommer i alla fall mitt inlägg:


Livet är underbart trots en del små "förtreter" och det trots att 55-årsdagen infallit! Tänk jag har blivit så naiv så jag ser inte ens när jag tittar i spegeln att jag är gammal :o), det är bara när någon plockar fram kameran och jag fastnar på plåten som jag inser att tiden inte alls har stått still, håller mig då helst undan är nog lite som strutsen i det fallet, gömmer huvudet i sanden! Kram på dig Ruth, är så roligt att läsa dina kommentarer

 
 
Ingrid

Ingrid

11 augusti 2007 13:43

Jag känner mig inte alls gammal fastän jag fyller 67 nästa gång. Inte heller när jag tittar mig i spegeln, för då vet jag ju vad som väntar. Enda gången jag reagerar är när jag går på stan och plötsligt får se en liten gråhårig tant i spegelbilden, va är det jag! Hjääälp! Tur att jag inte är på stan så ofta: Kram och ha en trevlig helg!

http://stenstugu.com

 
Maggan

Maggan

11 augusti 2007 20:12

Jag håller med. Jag har alltid sagt att åldern egentligen bara är en siffra. Jag menar att vissa dagar känner jag mej som de 42år jag är, vissa som 80 (!!) och vissa är jag jättebarnslig och känner mej som 15-20.
Så allt beror på dagsformen ;)
Kramar från Maggan

http://stickatovirkat.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

11 augusti 2007 23:38

Roligt att du tog upp min tråd. Håller med dig, att fastna i en kameralins är en fasa, gu' så gräsliga kort det blir, men man ser nog ut så *Ler*. Vi får trösta oss med att det vackra sitter på insidan av varje individ, utsidan är bara ett skal !

http://bernamis.bloggagratis.se/

 
Jenn

Jenn

13 augusti 2007 18:34

Du har rett,er ikke mange som sitter stille og venter på alderdommen i dag..vi henger med på det meste selv om mange ungdommer mener liver er slutt ved 30:P
Noen dager er en 17 år,andre 80 så det vender fort i en port*ler*

Så bra at din mor er glad og bedre igjen,godt å høre:)
Kram.

http://jenn.bloggagratis.se

 
ladyley

ladyley

13 augusti 2007 23:02

hej, ibland är det svårt att vara glad för det man har men jag ska försöka påminna mig själv. kramis leila

http://ladyley.se

 
Susan

Susan

14 augusti 2007 14:34

Hejsan Lena!
Passar på att kika in på din blogg för första gången. Håller med jämnåriga Maggan i hennes inlägg angående ålder.
Kram på dig

http://susan.bloggagratis.se

 
Leila

Leila

14 augusti 2007 17:46

Vem är gammal? Inte jag. Säger bara att jag har blivit vuxen. När man inte känner sig som en 50-åring, så varför titta för mycket på de nytagna korten ... eller titta så noga i spegeln ... skratt ... För hon den där som ser äldre ut än jag känner mig, är ju bara jag i framtiden.

http://leila.bloggagratis.se

 
gulligagumman

gulligagumman

15 augusti 2007 15:24

Det säger jag ofta till folk, tycker det säger så mycket.
Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

15 augusti 2007 17:18

Nej, vem är gammal?
Kanske lite i kroppen men inte i knoppen:)
Visst är det mysigt med hösten....
Ha det gott
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 30 juli 2011 10:01

En härlig vecka tillbringades hos min svägerska och svåger i Blekinge skärgård utanför Sölvesborg, deras sommarhus ligger så fint alldeles nära havet, det blev många härliga bad, trevlig samvaro med god mat och kortspelande samt inte minst långpromen...

Av Lena - 30 juni 2011 09:45

Sommaren inleddes med en kryssning till Riga och Lettland tillsammans med barnbarnet Sandra, hade jättekul i Riga, åkte först på en sightseeing med guide och sedan utforskade vi centrum med gamla staden själva under ett dygn, fanns så mycket vackra g...

Av Lena - 10 juni 2011 09:45


              Barnbarnet Sandra tog sin studentexamen på Ösby naturbruksgymnasium; nu utbildad travhästskötare m m, det var en riktigt härlig dag med solsken och blå himmel, underbart med alla finklädda ungdomar och all glädje hos dem och d...

Av Lena - 27 mars 2011 09:24

  I fredags kväll blev det Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" på Västerås konserthus tillsammans med bästa väninnan Iréne..... det var verkligen en upplevelse, många skratt och till stor del mycket tragik och allvar, Mia är otrol...

Av Lena - 6 mars 2011 17:42

På tiden att jag får lite gjort här på min blogg, har ju varit stiltje som ni ju märkt länge!!!! Lovade ju någon bild från Irland, här kommer en...... och åter en ....             Sammanfattar höst och vinter här: Hösten inledde vi med...

Ovido - Quiz & Flashcards