Direktlänk till inlägg 15 augusti 2007

Fy för harskrankar!

Av Lena - 15 augusti 2007 20:37

Avskyr den här tiden på sommaren då harskronkar (tror de heter så), de här äckliga, vidriga jättemyggorna med långa ben som svävar runt efter väggarna, kommer in framåt kvällen när man råkar tända en lampa, de dras mot ljuset!!! Kan inte lägga mig och sova i ett rum där de finns, tänk va´vidrigt om de skulle flyga in i munnen på mig, är förmodligen jättelarvig och det anser ju också resten av min familj, är faktiskt mindre skrämd av spindlar m m! Nu har jag i alla fall köpt en flugsmällare som skickar ut elektriska stötar, går på batteri så ikväll ska det bli jaga av!! :o)

 
 
Annica

Annica

15 augusti 2007 21:07

*skrattar* Hahah! Jag tycker oxå de är äckliga, men min stora fasa är dessa vidriga tvestjärtar!!!

http://gitjejen.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

15 augusti 2007 21:53

*Ler* du är inte den första som skriver i bloggen om Harskrankar. Stäng alla fönster och häng en mormorsgardin i dörröppningen med ett blyband i fållen längst ner, så slipper du få in dessa gulliga flygfän :-) och andra fridstörare som natt fjärillar, och på dagen flugor och anra otäckingar.. Hela sommaren så hänger det en gardin här på en spiral, toppen !

http://bernamis.bloggagratis.se/

 
Ingen bild

Helene

15 augusti 2007 21:59

Hej Lena.
Höll på att skratta ihjäl mig när jag läste din blogg ikväll, en flugsmällare som skickar ut elektriska stötar...hi hi.
Skulle vilja se när du springer runt med den.
Go girl:o)
kram
Helene

 
Ingrid

Ingrid

16 augusti 2007 09:41

Jag förstår mer än väl din avsky för harskrankar för min yngsta son (idag 34 år) är också paniskt förskräckt för dem. Han, som ändå hade vandrade pinnar, vita möss och allt möjligt annat i kreatursväg när han var liten, går inte in i ett rum om det finns harskrankar där. Så du ser, det finns fler som inte gillar dem. Själv har jag väl bara en fobi och det är ormar. Går inte gärna i högt gräs utan att ha stövlar på mig t e x.
Ha det så gott! Kram

http://dagbok.stenstugu.com

 
leial

leial

16 augusti 2007 20:56

:) är det så de heter. jag har massor här hemma hos mig men har inte haft något namn på dom. jag brukar ta de i benet och släppa ut dom. ingen i min familj känner obehag för dom och det är skönt. ha det bra nu och hoppas du får sova för odjuren. kram kram leila

http://ladyley.se

 
Ingen bild

evelina

10 maj 2008 17:28

hejsan jag är 13 år och har en fobi för harkrankar. det är väldigt hemskt jag ligger och gråter hella nätterna vissa dagar. jag kan få rikiga anfall ibland.jag förstår hur du känner det är inte lätt och vara räd för ett sånt vanligt djur,jag har börjat hoss en psykolog och jag tror att det det kommer och lössa sej Kramar evelina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 30 juli 2011 10:01

En härlig vecka tillbringades hos min svägerska och svåger i Blekinge skärgård utanför Sölvesborg, deras sommarhus ligger så fint alldeles nära havet, det blev många härliga bad, trevlig samvaro med god mat och kortspelande samt inte minst långpromen...

Av Lena - 30 juni 2011 09:45

Sommaren inleddes med en kryssning till Riga och Lettland tillsammans med barnbarnet Sandra, hade jättekul i Riga, åkte först på en sightseeing med guide och sedan utforskade vi centrum med gamla staden själva under ett dygn, fanns så mycket vackra g...

Av Lena - 10 juni 2011 09:45


              Barnbarnet Sandra tog sin studentexamen på Ösby naturbruksgymnasium; nu utbildad travhästskötare m m, det var en riktigt härlig dag med solsken och blå himmel, underbart med alla finklädda ungdomar och all glädje hos dem och d...

Av Lena - 27 mars 2011 09:24

  I fredags kväll blev det Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" på Västerås konserthus tillsammans med bästa väninnan Iréne..... det var verkligen en upplevelse, många skratt och till stor del mycket tragik och allvar, Mia är otrol...

Av Lena - 6 mars 2011 17:42

På tiden att jag får lite gjort här på min blogg, har ju varit stiltje som ni ju märkt länge!!!! Lovade ju någon bild från Irland, här kommer en...... och åter en ....             Sammanfattar höst och vinter här: Hösten inledde vi med...

Ovido - Quiz & Flashcards