Direktlänk till inlägg 9 februari 2008

Packat ...

Av Lena - 9 februari 2008 19:14


Idag har jag packat kartong på kartong inför vår flytt till lägenhet, känns så skönt att få undan porslin, böcker m m från hyllor och skåp men det är ju massor kvar fastän jag nog har ca 30 kartonger som står färdigpackade!


Har nyss haft mitt dagliga telefonsamtal med mamma, berättade för henne att jag kommer till henne imorgon och att jag då har med mig lite matlådor till henne med hemlagad mat, hon blev jätteglad, bor ju på gruppboende och hur det än är så blir ju maten ganska smaklös där och mamma är van vid ganska välkryddad mat då hon varit kock när hon var ute i yrkeslivet! Känns bra att få glädja henne med detta!!


Ska titta på delfinalen i Schlagerfestivalen som går från Göteborg ikväll på TV, ska bli spännande att se vilka som går vidare, tycker själv att Amy Diamond sjunger bra och har en glad och pigg utstrålning, E-type och Pudles (eller vad de nu heter) tror jag också på! Christer Sjögren har ju bra röst (bara jag slipper se honom, tycker han kråmar sig lite väl mycket)!

 
 
Ingen bild

Rosi E,

26 februari 2008 11:05

Hej Lena! Det var ett tag sedan... Inte visste jag att ni ska flytta. Är det färdigt packat, eller har ni redan flytat? Vart?
Håller tummarna för er, att ni får det bra o trivs i nya boendet! Jag flyger till Prag igen 11 mars. Kram rosi_eriksson@swipnet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 30 juli 2011 10:01

En härlig vecka tillbringades hos min svägerska och svåger i Blekinge skärgård utanför Sölvesborg, deras sommarhus ligger så fint alldeles nära havet, det blev många härliga bad, trevlig samvaro med god mat och kortspelande samt inte minst långpromen...

Av Lena - 30 juni 2011 09:45

Sommaren inleddes med en kryssning till Riga och Lettland tillsammans med barnbarnet Sandra, hade jättekul i Riga, åkte först på en sightseeing med guide och sedan utforskade vi centrum med gamla staden själva under ett dygn, fanns så mycket vackra g...

Av Lena - 10 juni 2011 09:45


              Barnbarnet Sandra tog sin studentexamen på Ösby naturbruksgymnasium; nu utbildad travhästskötare m m, det var en riktigt härlig dag med solsken och blå himmel, underbart med alla finklädda ungdomar och all glädje hos dem och d...

Av Lena - 27 mars 2011 09:24

  I fredags kväll blev det Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" på Västerås konserthus tillsammans med bästa väninnan Iréne..... det var verkligen en upplevelse, många skratt och till stor del mycket tragik och allvar, Mia är otrol...

Av Lena - 6 mars 2011 17:42

På tiden att jag får lite gjort här på min blogg, har ju varit stiltje som ni ju märkt länge!!!! Lovade ju någon bild från Irland, här kommer en...... och åter en ....             Sammanfattar höst och vinter här: Hösten inledde vi med...

Ovido - Quiz & Flashcards