Direktlänk till inlägg 29 april 2008

Hemlagad kalops ....

Av Lena - 29 april 2008 15:58

Håller på att göra iordning kalops, Andreas och hans tjej kommer och ska äta ihop med mig och kalops är beställd, ska enligt sonen vara min "paradrätt", får väl se hur det blir med den idag nu då, Åsa har nog ganska höga förväntningar på att det ska smaka bra då Andreas har skrutit, håll tummarna för att jag lyckats med den!! Ove åkte på bridgeresa igår till Moseldalen, de har abonnerat en buss och ska både spela bridge och se sig omkring i det vackra landskapet, är lite avundsjuk men jag har ju min Mallorcaresa att se fram emot i maj, kan vara ganska skönt att vara för sig själv ibland också! På fredag börjar jag jobba halvtid efter min sjukskrivning under april månad, fick ett litet återfall av de proppar jag hade förra sommaren men inte i lika stor omfattning, ska bli helt bra säger läkarna! Och jag längtar till jobbet och mina fina arbetskompisar!!

 
 
Helene

Helene

29 april 2008 16:11

Hej Lena.
Åhhh...vad jag blir avundsjuk på dig...att resa...jag vill oxå resa men tycks aldrig komma iväg"snyft"
Bamse kram från mig!!

http://helenes.bloggagratis.se

 
Ingen bild

agge

29 april 2008 18:20

kalopps , mums...vad härligt att åka till mallorca, det är där jag haft det som roligast. Skulle gärna åka tillbaka....

Vad skönt att du är på bättringsvägen


kram

 
Ingrid

Ingrid

30 april 2008 22:28

Jag är säker på att kaloppsen blev god! Ungdomar gillar hemlagad husmanskost. För en tid sedan skulle min ena son komma hem och jag frågade vad de vill ha till middag. Dillkött, sa han. Sedan talade han om det på jobbet - att han skulle åka hem till mamma och få dillkött. Hela veckan diskuterades detta, hur jag lagade till det, om det blev på lamm eller på kalv mm mm. Intresset var enormt och det bara för ett vanligt kok dillkött.
Hoppas att det går bra för dig nu att börja jobba igen. Ser att du ska åka till Mallorca, själva åker vi till Sicilien på måndag och blir där 14 dagar. Det ska bli underbart tycker jag.
Jag önskar dig en riktigt trevlig helg!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 30 juli 2011 10:01

En härlig vecka tillbringades hos min svägerska och svåger i Blekinge skärgård utanför Sölvesborg, deras sommarhus ligger så fint alldeles nära havet, det blev många härliga bad, trevlig samvaro med god mat och kortspelande samt inte minst långpromen...

Av Lena - 30 juni 2011 09:45

Sommaren inleddes med en kryssning till Riga och Lettland tillsammans med barnbarnet Sandra, hade jättekul i Riga, åkte först på en sightseeing med guide och sedan utforskade vi centrum med gamla staden själva under ett dygn, fanns så mycket vackra g...

Av Lena - 10 juni 2011 09:45


              Barnbarnet Sandra tog sin studentexamen på Ösby naturbruksgymnasium; nu utbildad travhästskötare m m, det var en riktigt härlig dag med solsken och blå himmel, underbart med alla finklädda ungdomar och all glädje hos dem och d...

Av Lena - 27 mars 2011 09:24

  I fredags kväll blev det Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" på Västerås konserthus tillsammans med bästa väninnan Iréne..... det var verkligen en upplevelse, många skratt och till stor del mycket tragik och allvar, Mia är otrol...

Av Lena - 6 mars 2011 17:42

På tiden att jag får lite gjort här på min blogg, har ju varit stiltje som ni ju märkt länge!!!! Lovade ju någon bild från Irland, här kommer en...... och åter en ....             Sammanfattar höst och vinter här: Hösten inledde vi med...

Ovido - Quiz & Flashcards