Alla inlägg under december 2008

Av Lena - 31 december 2008 12:39



Vill önska alla mina goda vänner, ingen nämnd och ingen glömd ett riktigt bra nytt år! Tack för året som gått, hoppas att vårt nya år för med sig en massa bra saker för oss alla och att vi kan mötas i fortsättningen också och följa varandras skeenden i livet, både glädje, upplevelser, sorg och bedrövelse, tack för att ni delar med er och bjuder på er själva!


En stor kram till Er alla!

Av Lena - 28 december 2008 19:09

Julen ligger nu bakom oss och snart tar nyårsfirandet över, själv har jag arbetat både julaftons förmiddag och juldagen och det har gått så bra, har varit riktigt trevligt på jobbet , de boende har mått bra och haft lite glädje av både mat och några små julklappar, själv har jag varit ledig nu i 3 dagar, firade julen ihop med familjen, julklappar var det gott om till barnbarnen och maten smakade lika underbart som vanligt, choklad, knäck och godis har det tyvärr blivit alldeles för mycket av känner jag! Har varit så mysigt med Oslobesök av sonen och hans tjej! Hoppas att ni mina vänner haft en mysig och skön helg!

Av Lena - 20 december 2008 22:17



Sänder en tanke till min söta, goa mor som skulle ha fyllt 84 år idag men som somnade in 1 mars i år, hoppas att du har det lugnt och fridfullt i din himmel och att du sover skönt!! Blir första julen utan mamma och det känns mycket konstigt för oss alla!


Av Lena - 20 december 2008 21:45



Tar mig i kragen och skriver ett inlägg i min blogg som för en tynande tillvaro (liksom pellisen bredvid julsäcken :o) har tagit en bild från min datorhörna bakom vitrinskåpet i kök/allrum, idag har granen fått lite pynt på sig och vi har fått julgäster från Oslo, sonen Andreas och hans tjej Åsa, jättekul med lite liv i huset, Åsa hjälpte mig med granen men nu har de gått iväg för en kväll med kompisarna här i stan, imorgon ska de hem till Åsas syster men sen får vi rå om dem, annars är det arbete som gäller både på julaftons förmiddag och på juldagsförmiddagen för mig men jag hinner ändå med att njuta lite av julen med familjen på eftermiddag och kväll! Önskar er alla en skön och avkopplande helg med god mat och umgänge med familj och vänner om jag inte hinner in mer före jul! Kram på Er alla!



     

Av Lena - 11 december 2008 11:15


 

Blev så glad för de gåvor som Susan skickade mig, en sig som jag har som presentationsbild och även en liten lucia, tack så jättemycket Susan, måste komma igång med mina hemsidor och pixlandet igen men då får jag nog lägga ner bloggandet tror jag, hinner inte med båda! Titta gärna in hos Susan, där kan du hitta söt pixelgrafik, både gratis och att köpa!


Finns också lite att hämta på min pixelsida, är dock inte alls så aktiv just nu med den, Lena Birgittas Beautybox!


Av Lena - 11 december 2008 11:00


Tack min vän Bimban för en gullig vintergåva, påminner om barndomens skridskoåkande på en liten damm som låg i närheten av mitt hem i Hallsberg (bodde där upp till 9 års ålder)!


Av Lena - 10 december 2008 14:16


Tittar in för att skriva några rader i bloggen, har inte haft datorn påslagen på länge, har känt mig lite småvissen ett längre tag och igår natt vaknade jag med feberfrossa, en huvudvärk som var bedrövlig och  illamående, låg hela dagen, kunde varken äta eller dricka med hink framför sängen, hur roligt är det :o) Det knepiga är ju att jag vaccinerat mig mot årets influensa men man kan tydligare få en lättare variant ändå, kanske den jag drabbats av då!?  Känner mig i alla fall något bättre idag, så jag har ringt till mitt jobb och sagt att jag förmodligen kan börja jobba på fredag igen, hoppas det bl a för att vi, personalen på gruppboendet, ska byta julklappar med varandra och ha personalmöte bara för oss i gruppen!

Ovido - Quiz & Flashcards