Direktlänk till inlägg 12 juni 2008

Ljuvliga Smultron ....

Av Lena - 12 juni 2008 18:29


Visar en bild på en av mina vackert blommande "Smultron & Mjölk", är en gammal svensk pelargon, fick den som stickling av min svärmor Ingrid för ett antal år sedan, själv hade hon haft den i ca 30 år, är så glad åt den, är  ett fint minne av Ingrid som verkligen hade gröna fingrar och fick liv i sina pellisar år efter år, frodiga och granna var de (hon är borta sedan ett par år) och en mycket vacker pelargon som väl pryder sin plats i mitt fönster!


Nedan ytterligare en bild på fönstret med alla de söta pellisarna:


 
 
INgrid

INgrid

12 juni 2008 21:50

Hejsan,
och tack för dina kommentarer hos mig!
Vilken härlig pelargon. Svärmor Ingrid, min namne, verkar ha varit en med gröna fingrar, så roligt att ha ett sådant minne efter henne. Jag är väldigt dålig på pelargoner, det där med sorter och så. För mig är de rosa, vita eller röda och eventuellt hängande. Jag får nog skärpa till mig litet. Såg att det nästa vecka är "öppen trädgård" här på Gotland och då var det en handelsträdgård som hade pelargonutställning, man kanske skulle åka dit!
Ha det så gott Lena och en riktigt trevlig helg! Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Helene

Helene

13 juni 2008 09:45

Hej.
Åhh..dina fina pelargoner,så fina ...älskar dom.
Jag vill tacka dig för att du gjrde så jag blev en pelargon fantast.man kan inte vara utan dom.
Hoppas att din mage är bättre
Bamse kram till dig.

http://helenes.bloggagratis.se

 
agge

agge

13 juni 2008 11:08

åhh, så vacker pelargon. Får du rum med alla pelargonerna nu när ni flyttat då?

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

13 juni 2008 19:13

Här var det peller både på längden och tvären, vet att du är en stor fantast och brinner för dessa. Inte min favoritblomma, har ingen i min ägo, men ditt intresse delas av många. Vackra somriga färger här inne nu, sommaren är varma färger..
Önskar dig en fin fredags kväll och helg !
Kramiz

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Maggan

Maggan

14 juni 2008 09:33

Hejsan min vän! Åh så fin din Smultron o Mjölk är!! Kanon! Jo nu äntligen har Diana Palmer börja växa till sej så hon är färdig att flytta hemifrån ;) Mail kommer. Kramar Maggan

http://www.maggansmess.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 30 juli 2011 10:01

En härlig vecka tillbringades hos min svägerska och svåger i Blekinge skärgård utanför Sölvesborg, deras sommarhus ligger så fint alldeles nära havet, det blev många härliga bad, trevlig samvaro med god mat och kortspelande samt inte minst långpromen...

Av Lena - 30 juni 2011 09:45

Sommaren inleddes med en kryssning till Riga och Lettland tillsammans med barnbarnet Sandra, hade jättekul i Riga, åkte först på en sightseeing med guide och sedan utforskade vi centrum med gamla staden själva under ett dygn, fanns så mycket vackra g...

Av Lena - 10 juni 2011 09:45


              Barnbarnet Sandra tog sin studentexamen på Ösby naturbruksgymnasium; nu utbildad travhästskötare m m, det var en riktigt härlig dag med solsken och blå himmel, underbart med alla finklädda ungdomar och all glädje hos dem och d...

Av Lena - 27 mars 2011 09:24

  I fredags kväll blev det Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" på Västerås konserthus tillsammans med bästa väninnan Iréne..... det var verkligen en upplevelse, många skratt och till stor del mycket tragik och allvar, Mia är otrol...

Av Lena - 6 mars 2011 17:42

På tiden att jag får lite gjort här på min blogg, har ju varit stiltje som ni ju märkt länge!!!! Lovade ju någon bild från Irland, här kommer en...... och åter en ....             Sammanfattar höst och vinter här: Hösten inledde vi med...

Ovido - Quiz & Flashcards