Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Stickcafé här hemma

Av Lena - 17 december 2009 18:59


Här i huset har vi haft rena rama stickverkstaden i några dagar nu, Åsa, sonens fästmö står för fliten! Åsa kom hit till oss i måndags från Oslo, sonen kommer inte förräns på lördag morgon för att fira julen hemma, är så roligt att ha dem här   Åsa har för längesen bett mig lära henne att sticka och nu var det dags, men vadå det blev ju inte mycket undervisande från min sida för det verkade sitta i ryggmärgen hos henne   Visade hur aviga och räta maskor skulle stickas och hur man lägger upp och nu är skapandet igång, jätteroligt, tycker själv så mycket om att sticka och har gjort så i perioder ända sen jag var i tonåren, är så avkopplande tycker jag och Åsa känner samma, några bilder nedan...


  


      





 
 
Ingrid

Ingrid

21 december 2009 23:17

Hejsan Lena!

Tack snälla för din hälsning i bloggen.

Jag önskar dig och de dina en riktigt God Jul och Gott Nytt År.

Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
Bimban

Bimban

23 december 2009 10:00

Hej Lena! Tittar in och önskar dig och familjen en underbar jul. Kanske ni kan lägga bort stickorna en stund på julafton. Kram Bimban

http://bimban60.bloggplatsen.se

 
Annette

Annette

30 december 2009 19:30

Hejsan, bara jag som tittar in och lämnar en hälsning, önskar dig ett gott nytt år 2010.
Kram Annette

http://annetteathome.se

 
Bimban

Bimban

31 december 2009 20:50

GOTT NYTT ÅR på dej Lena/Kram Bimban

http://bimban60.bloggplatsen.se

 
inger

inger

11 januari 2010 14:18

hejsan Lena-birgitta, det var jättelänge sen vi pratade..hur är det med dig, ska du inte komma tillbaka till pixelvärlden..kramis inger..
jag har nu många andra sidor som jag gjort i frontpage..kom och se..

http://ingerssite.de

 
Agneta

Agneta

5 mars 2010 21:33

Hej!
Ta chansen att under en inspirerande helg i natursköna Waxholm prova på grunderna i tvåändsstickning den 22-23 Maj!
Vi lär dig grunderna, och att sticka olika slags mönster med hjälp av grundmaskorna.
För mer info besök stickkurs.se
Sprid gärna detta till kreativa, intresserade och nyfikna människor på ditt stickcafé och till jobbet!

Medlemmar i sticka.org erhåller 10% rabatt på kursavgiften!

Varmt välkommen önskar
Agneta
&
Marie-Louise

http://www.stickkurs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 30 juli 2011 10:01

En härlig vecka tillbringades hos min svägerska och svåger i Blekinge skärgård utanför Sölvesborg, deras sommarhus ligger så fint alldeles nära havet, det blev många härliga bad, trevlig samvaro med god mat och kortspelande samt inte minst långpromen...

Av Lena - 30 juni 2011 09:45

Sommaren inleddes med en kryssning till Riga och Lettland tillsammans med barnbarnet Sandra, hade jättekul i Riga, åkte först på en sightseeing med guide och sedan utforskade vi centrum med gamla staden själva under ett dygn, fanns så mycket vackra g...

Av Lena - 10 juni 2011 09:45


              Barnbarnet Sandra tog sin studentexamen på Ösby naturbruksgymnasium; nu utbildad travhästskötare m m, det var en riktigt härlig dag med solsken och blå himmel, underbart med alla finklädda ungdomar och all glädje hos dem och d...

Av Lena - 27 mars 2011 09:24

  I fredags kväll blev det Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" på Västerås konserthus tillsammans med bästa väninnan Iréne..... det var verkligen en upplevelse, många skratt och till stor del mycket tragik och allvar, Mia är otrol...

Av Lena - 6 mars 2011 17:42

På tiden att jag får lite gjort här på min blogg, har ju varit stiltje som ni ju märkt länge!!!! Lovade ju någon bild från Irland, här kommer en...... och åter en ....             Sammanfattar höst och vinter här: Hösten inledde vi med...

Ovido - Quiz & Flashcards