Alla inlägg under december 2009

Av Lena - 17 december 2009 18:59


Här i huset har vi haft rena rama stickverkstaden i några dagar nu, Åsa, sonens fästmö står för fliten! Åsa kom hit till oss i måndags från Oslo, sonen kommer inte förräns på lördag morgon för att fira julen hemma, är så roligt att ha dem här   Åsa har för längesen bett mig lära henne att sticka och nu var det dags, men vadå det blev ju inte mycket undervisande från min sida för det verkade sitta i ryggmärgen hos henne   Visade hur aviga och räta maskor skulle stickas och hur man lägger upp och nu är skapandet igång, jätteroligt, tycker själv så mycket om att sticka och har gjort så i perioder ända sen jag var i tonåren, är så avkopplande tycker jag och Åsa känner samma, några bilder nedan...


  


      





Av Lena - 14 december 2009 12:00

Nu är vill långt inne i julmånaden, allt har gått så fort och det känns som jag inte riktigt hinner med allt, jag och mina arbetskamrater har varit på SPA på Sätrabrunns hälsobrunn, vi blev bjudna på intressant föredrag om Myers-Briggs-metoden som delar in oss människor i olika kategorier, inte med grundtanken att degradera utan för att vi ska få ett redskap att använda oss av gentemot våra medmänniskor, både inom familjen och i arbetslivet och kunna umgås med varandra med tanke på hur olika vi är komponerade i tanke och känslor m m och att vi så behandlar varandra med respekt! På Sätra brunn fick alla också en varsin behandling på SPA, jag valde aromamassage och det var verligen härligt!!


Har också besökt min underbara f d arbetskamrat Barbro och både ätit och druckit gott samt umgåtts i många timmar med henne och några andra, jättetrevligt, tack Barbro om du läser detta!

Ovido - Quiz & Flashcards