Alla inlägg under februari 2008

Av Lena - 14 februari 2008 06:07


  En ljuvlig hälsning från Ruth, hennes blogg är också jättekul att läsa och titta i! Innehåller allt mellan himmel och jord!

Av Lena - 14 februari 2008 05:59



Fick denna vackra hjärtehälsning från Ingrid, en rekommendation till dig, gå in på hennes fina sidor, finns en så underbar bloggdagbok och vackra bilder från hennes härliga Gotland!

Av Lena - 10 februari 2008 15:56

Röstade igår på Amy och Sussi, Amy gick direkt till Globen, helt rätt, tyckte hon gjorde bra ifrån sig och tror hon har chans att vinna hela tävlingen, Sussi Tapper var verkligen en positiv överraskning för mig, vilken röst hon har och låten var också bra och inte lik alla andra, tråkigt att hon bara gick till 2:a chansen men hon finns ju med i alla fall, förstår ju också att Christer gick direkt till Globen, både låt och hela uppträdandet var ju ett direkt frieri ut i Europa, det var nog som Ove, min karl sa att det var många medelålders kvinnor som röstade på honom, E-types låt var inte alls i min smak! Blir spännande med en delfinal i min hemstad Västerås, ska se den på TV.

Av Lena - 9 februari 2008 19:14


Idag har jag packat kartong på kartong inför vår flytt till lägenhet, känns så skönt att få undan porslin, böcker m m från hyllor och skåp men det är ju massor kvar fastän jag nog har ca 30 kartonger som står färdigpackade!


Har nyss haft mitt dagliga telefonsamtal med mamma, berättade för henne att jag kommer till henne imorgon och att jag då har med mig lite matlådor till henne med hemlagad mat, hon blev jätteglad, bor ju på gruppboende och hur det än är så blir ju maten ganska smaklös där och mamma är van vid ganska välkryddad mat då hon varit kock när hon var ute i yrkeslivet! Känns bra att få glädja henne med detta!!


Ska titta på delfinalen i Schlagerfestivalen som går från Göteborg ikväll på TV, ska bli spännande att se vilka som går vidare, tycker själv att Amy Diamond sjunger bra och har en glad och pigg utstrålning, E-type och Pudles (eller vad de nu heter) tror jag också på! Christer Sjögren har ju bra röst (bara jag slipper se honom, tycker han kråmar sig lite väl mycket)!

Av Lena - 6 februari 2008 20:09

 Har testat sonettmaskinen, gör det du också!


Så här blev min dikt, ja vad ska man säga :o)


Lena Birgittas Sonett:


Vad snabbt ens liv helt plötsligt kan forcera!

Och inte har man kunnat förutspå

Man skriker högt, men ingen tycks förstå

 Man har en lya där man kan kampera
Man vet att detta inte får fallera

Hallå där, värld! Nu kommer jag, pass på!

Men vänta, vad är det som krånglar så?

Ens kropp, ens minne ­ allt tycks haverera
Kan någon enda människa förklara!
Man anar ett slags tillvarons komik

Det är ens öde, att man dömts att vara
Ens barn och barnbarn känner lätt panik

Man äger varken vilja eller snara

Nu får man ingen puss. Man får en pik

Av Lena - 1 februari 2008 21:37

Ja så var det då dags med en jobbarhelg för mig, var längesen sist då jag varit sjukskriven i princip hela hösten och sedan arbetstränat, arbetar nu 50 % av min arbetstid, det känns bra, skönt att testa sin ork och sina krafter och känna att allt är på väg emot det normala! Slutade i alla fall 19.00 ikväll så jag hann hem till På Spåret och lagomt till det hade Ove fixat till en god smörgås med räkor, ägg, stenbitsrom m m så det blev en skön stund med en mugg te och smörgås och trevligt TV-program fick också några goda skratt när jag såg programmet Robin, som intervjuade Ulf Larsson och en ståuppkomiker (kommer inte ihåg namnet just nu), måste säga att Uffe L gör sig bättre som komiker än som dansare! Nu ska jag snart krypa till kojs och lyssna lite på en talbok (avkopplande), börjar arbeta 06.45 imorgon, önskar alla en God helg!

Ovido - Quiz & Flashcards