Direktlänk till inlägg 13 september 2008

Hösten är här !

Av Lena - 13 september 2008 20:38

Nu är det verkligen på tiden för några rader i min blogg, har varit torka här länge nu, för att komma med undanflykter :o) så har dagarna gått så fort och jag har varit ganska trött och hängig hela veckan efter min sjukhelg för en vecka sen, känner mig inte helt kry, har haft huvudvärk, värk i kroppen m m  hela veckan, förstår att det är något som går här, har läst på Agges blogg att hon har varit jättedålig och likaså min arbetskompis Annica

 har haft en släng av detta! Idag har jag i alla fall varit ut och tagit en långpromenad och testat mina nya gångstavar, de var jättebra, mina gamla skramlade och levde om hela tiden när jag gick (skämmigt)! Sedan har jag följt Agges exempel och rensat ut gamla lakan och handdukar som bara tar plats (skulle ju förståss ha rensat i samband med flytten). Tack Agge för inspirationen till detta, blev flera hyllor över i linneskåpet och det känns jätteskönt, har nu sorterat in dukar, grytlappar och handdukar till köket där istället så nu har jag utrymme i en byrå där jag tidigare förvarat dem så där har jag nu plockat in stickor, virknålar, mönster m m som jag förvarat i källarförrådet, kan ju vara bra att ha uppe i lägenheten nu när jag kommit igång med stickandet igen!


I min mailpost har jag hittat flera trevliga överraskningar från mina nätvänner Jenn, Susan och Anette, om du klickar på de vackra gåvorna nedan så kommer du hem till dem, fina och innehållsrika sidor har de allihop!


ÖNskar alla en trevlig fortsättning på helgen!



 
 
agge

agge

14 september 2008 10:18

Visst är det skönt att få rensa ur skåp. Otroligt vad man spar på sånt man aldrig använder....Och visst är det roligt när man får plats me allt och att man ser vad man har.

jasså Lena, du har också ont i kroppen och i huvudet...stackare. jag vet hur det är ...inte kul alls. Igår kväll hade jag jätteont i kroppen igen men nu känns det ok...Eftersom du har lika verkar det som om det är något som går...

Krya på dig nu Lena...

Vilka fina gåvor du fått...det är så sött med pixelgrafik. Tyvärr är det inte min grej , det är alldeles för pillrigt för mig.

kram


http://agges.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

14 september 2008 19:57

Det är tydligen en segdragen förkylning som sprider sig som en löpeld i torr mossa. Som jag förstår så ingår det i sjukdomsbilden att röja i linneskåpet, något positivt i allt elände, nästan så jag önskar mig denna influensa också :-)

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

14 september 2008 21:26

Söndagsvädret har varit kyligt, men ändå hyfsat. Vi kämpade på eftermiddagen maken och jag och försökte sitta ute och lapa lite sol de stunder den behagade visa sig.

Så skönt att din förkylning blivit bättre, men det är väldigt många som är dåliga nu.

Fortsätt att krya på dig!
Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
agge

agge

15 september 2008 18:52

Hej Lena!
Kolla in hos mig på min Blogg. Du har en utmaning som väntar...
kram

http://agges.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 30 juli 2011 10:01

En härlig vecka tillbringades hos min svägerska och svåger i Blekinge skärgård utanför Sölvesborg, deras sommarhus ligger så fint alldeles nära havet, det blev många härliga bad, trevlig samvaro med god mat och kortspelande samt inte minst långpromen...

Av Lena - 30 juni 2011 09:45

Sommaren inleddes med en kryssning till Riga och Lettland tillsammans med barnbarnet Sandra, hade jättekul i Riga, åkte först på en sightseeing med guide och sedan utforskade vi centrum med gamla staden själva under ett dygn, fanns så mycket vackra g...

Av Lena - 10 juni 2011 09:45


              Barnbarnet Sandra tog sin studentexamen på Ösby naturbruksgymnasium; nu utbildad travhästskötare m m, det var en riktigt härlig dag med solsken och blå himmel, underbart med alla finklädda ungdomar och all glädje hos dem och d...

Av Lena - 27 mars 2011 09:24

  I fredags kväll blev det Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" på Västerås konserthus tillsammans med bästa väninnan Iréne..... det var verkligen en upplevelse, många skratt och till stor del mycket tragik och allvar, Mia är otrol...

Av Lena - 6 mars 2011 17:42

På tiden att jag får lite gjort här på min blogg, har ju varit stiltje som ni ju märkt länge!!!! Lovade ju någon bild från Irland, här kommer en...... och åter en ....             Sammanfattar höst och vinter här: Hösten inledde vi med...

Ovido - Quiz & Flashcards