Direktlänk till inlägg 28 september 2008

Alassio och läget för dagen....

Av Lena - 28 september 2008 13:29

 


Har nyss varit ut på en långpromenad (i alla fall ca 4 km) i höstsolen, måste träna upp konditionen lite så det blir en vända så gott som varje dag, den 9 oktober åker jag och Ove till Italien, Alassio heter platsen vi ska vara på i en vecka, det blir premiär för oss med Italien, har varit där i några timmar inlåst på en militärflygplats för snart 25 år sen också, vi var på väg till Korfu med flyg när det blev landningsförbud där p g a ett svårt åskväder och storm, då fick vi flyga till Italien som inte ligger långt ifrån Korfu tills vädret blev bättre och sedan återvända för landning! Hur veckan sen blev på Korfu är inte mycket att berätta om, vi hade en solig eftermiddag dagen efter vi kommit fram och sedan var Korfu utnämnt till katastrofområde, vägar regnade bort m m, men den dagen vi stod på flygplatsen för att flyga hem till Sverige igen kom solen smygande fram igen, typiskt :o) Hoppas vi får en bättre semester nu, ska bli spännande att få upptäcka Italien, både människorna, maten och landskapet som också kallas Blomsterrivieran, bl a ska vi göra en utflykt till Genua, en gammal handelsstad, ett och annat dopp kanske det blir i havet också, får väl se om värmen ligger kvar! Innan den 9 oktober kommer jag att jobba varje dag utom onsdag fram till kvällen innan jag åker men sen blir det till att koppla av, har laddat upp med en hel del böcker som jag hoppas ska vara bra!


Snart ska jag äta hemlagade pannbiffar som Ove håller på att steka nu, till det kokt mandelpotatis, mums!


Pratade nyss med sonen som flyttat till Oslo och börjat arbeta där tillsammans med flickvännen Åsa, han hade varit ut i Oslo för att handla nu på förmiddagen, lite smörgåspålägg, bröd m m men det fanns inte en öppen affär att handla i, slutade med att han fick handla på Burger King till frukost åt dem, var det enda han hittade som var öppet, här i Sverige har ju de flesta affärerna söndagsöppet nu för tiden, när jag var barn var allt stängt på söndagar, det är väl både plus och minus med detta! Vad tycker ni? Rösta gärna!

 
 
agge

agge

28 september 2008 14:09

Ååååå...Italien, vad härligt. Dit vill jag någon gång. har varit min dröm ett tag och någon gång ska det väl bli av tycker jag. Vilken underbar resa ni kommer att få...
kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

28 september 2008 21:35

Men, så spännande och härligt med en resa till Alssio. Första gången vi skulle till Italien hela familjen ville jag till Blomsterrivieran, men fick ingen plats dit och då blev det Sicilien. Hade vi hamnat på Rivieran kanske jag haft dotter och barnbarn på lite närmare håll. Sicilien är bra långt borta.

Det där med söndagsöppna affärer är vi nog ganska borskämda med här i Sverige, på kontinenten är det inte alls öppet i samma utsträckning. I Tyskland t e x är allt stängt på söndagarna.

Ha en fin vecka!
Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Ruth

Ruth

28 september 2008 22:03

Hoppas ni får en riktig solsemester i Italien. Är nog rätta tiden att åka dit nu när det är grått och trist här hemma. Önskar att ni får en fin resa med massor av sol!

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Helene

Helene

30 september 2008 08:31

Hej vännen.
Det skulle vara jätte kul att få träffa "gammla" gänget igen, saknar er mkt, kommer jätte gärna.
Kram

http://helenes.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 30 juli 2011 10:01

En härlig vecka tillbringades hos min svägerska och svåger i Blekinge skärgård utanför Sölvesborg, deras sommarhus ligger så fint alldeles nära havet, det blev många härliga bad, trevlig samvaro med god mat och kortspelande samt inte minst långpromen...

Av Lena - 30 juni 2011 09:45

Sommaren inleddes med en kryssning till Riga och Lettland tillsammans med barnbarnet Sandra, hade jättekul i Riga, åkte först på en sightseeing med guide och sedan utforskade vi centrum med gamla staden själva under ett dygn, fanns så mycket vackra g...

Av Lena - 10 juni 2011 09:45


              Barnbarnet Sandra tog sin studentexamen på Ösby naturbruksgymnasium; nu utbildad travhästskötare m m, det var en riktigt härlig dag med solsken och blå himmel, underbart med alla finklädda ungdomar och all glädje hos dem och d...

Av Lena - 27 mars 2011 09:24

  I fredags kväll blev det Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" på Västerås konserthus tillsammans med bästa väninnan Iréne..... det var verkligen en upplevelse, många skratt och till stor del mycket tragik och allvar, Mia är otrol...

Av Lena - 6 mars 2011 17:42

På tiden att jag får lite gjort här på min blogg, har ju varit stiltje som ni ju märkt länge!!!! Lovade ju någon bild från Irland, här kommer en...... och åter en ....             Sammanfattar höst och vinter här: Hösten inledde vi med...

Ovido - Quiz & Flashcards