Direktlänk till inlägg 1 augusti 2008

Hög tid....

Av Lena - 1 augusti 2008 11:52

Tycker det är dags för lite pellisbilder, de blommar nu för fullt på min balkong, börjar bli lite orolig för vinterförvaringen, hade tänkt ha dem på den inglasade balkongen, tyvärr är det ju enkla glas och lite springor ut här och var, har inhandlat ett frostvakt som ska slå på när temperaturen går under 6 grader men det är förmodligen inte tillräckligt för att pellisarna inte ska frysa, är det någon som har några förslag hur jag ska göra är jag tacksam!!


Majorca nedan, en pelargon som är lite ovanlig i bladfärgen!


Diana Palmer, fick ett liten skott av Maggan, se länkar!


Appleblossom, fick ett skott av Annica (Gi-tjejen se länk)


Min balkong!


 
 
Ingrid

Ingrid

1 augusti 2008 17:28

Åh så många vackra pelargonior du har!

Själv har jag bara sådana som står ute i krukor och dem tar jag skott av på hösten och de får sedan stå och växa till sig under vintern ute i "salen" där det är svalt. Det brukar bli ganska bra faktiskt. Och de plantorna brukar blomma rikligt.

Jag övervintrar pellisar i källaren också, där de får stå helt utan vatten hela vintern, sen tar jag fram dem och vattnar upp dem fram på vårkanten. Också det fungerar även om en och annan stryker med. Jag är ingen speciellt framgångsrik pellisodlare, men tycker ändå att det är roligt att ha egna plantor och slippa gå till handelsträdgården och köpa varje år.

Ha en riktigt fin helg!
Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Helene

Helene

1 augusti 2008 18:28

ååå..dina fina pellisar...dom är underbara.
Hoppas att det löser sig för dig med förvaringen.

Stor kram från mig.

http://helenes.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

1 augusti 2008 23:33

Härliga Peller, men oj så många. Kanske känner du någon som kan inhysa dom för dig över vintern, inte enkelt det där när man tar sig vatten över huvudet :( Har du inget förråd som du får plats med dina blommor i ?
Hoppas du får en fin helg !
Kramiz

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

2 augusti 2008 08:42

Funderade på dina pellissar i natt, skaffa dig pallkragar. Lägg tidningspapper i botten och ställ ner dina blommor, släng ett gammalt täcke över i vinter. Pallkragar är ju enkla att förvara sedan eftersom dom fälls ihop, bara en liten tanke efter en kort natt. Regn här i natt och så även nu, skönt att andas frisk luft.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
agge

agge

2 augusti 2008 15:23

underbara pelargoner , Lena. Vad lustig färg på bladen på din ena pelargon, trodde först den var vissen. ( kul ) Vilken härlig balkong du har.

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

3 augusti 2008 08:53

Oj vad fina dina Pellisar är! Jag har mittlivs första nu i sommar och de blommar! Vad kan jag ha gjort som inte har tagit död på dessa .....;=)
De är vackra i färgerna! Både dina och mina förstås!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

4 augusti 2008 10:35

Jamen är det inte underligt!
Min Appelblossom blommar INTE! men å andra sidan har jag inte pysslat med pellisarna i år, inte har de fått näring heller... :S

http://gitjejen.bloggagratis.se

 
Ia

Ia

25 augusti 2008 22:03

Ja, det är ett elände övervintra pelargoner när man bor i lägenhet! Förra vintern försökte jag övervintra dom i jordkällaren vi har i vårt torp...lyckades dåligt. Ska dock göra ett nytt försök i år och ta fram dom lite tidigare! Några ska jag försöka ha i trapphuset...och några tänkte jag muta svärmor som bor i hus att ta hand om!
Har en del för mig nya sorter som jag gärna skulle vilja ha nästa år också!!!
Dina är fantastiskt vackra..skoj med lite udda sorter :D

http://kajsalisa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 30 juli 2011 10:01

En härlig vecka tillbringades hos min svägerska och svåger i Blekinge skärgård utanför Sölvesborg, deras sommarhus ligger så fint alldeles nära havet, det blev många härliga bad, trevlig samvaro med god mat och kortspelande samt inte minst långpromen...

Av Lena - 30 juni 2011 09:45

Sommaren inleddes med en kryssning till Riga och Lettland tillsammans med barnbarnet Sandra, hade jättekul i Riga, åkte först på en sightseeing med guide och sedan utforskade vi centrum med gamla staden själva under ett dygn, fanns så mycket vackra g...

Av Lena - 10 juni 2011 09:45


              Barnbarnet Sandra tog sin studentexamen på Ösby naturbruksgymnasium; nu utbildad travhästskötare m m, det var en riktigt härlig dag med solsken och blå himmel, underbart med alla finklädda ungdomar och all glädje hos dem och d...

Av Lena - 27 mars 2011 09:24

  I fredags kväll blev det Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" på Västerås konserthus tillsammans med bästa väninnan Iréne..... det var verkligen en upplevelse, många skratt och till stor del mycket tragik och allvar, Mia är otrol...

Av Lena - 6 mars 2011 17:42

På tiden att jag får lite gjort här på min blogg, har ju varit stiltje som ni ju märkt länge!!!! Lovade ju någon bild från Irland, här kommer en...... och åter en ....             Sammanfattar höst och vinter här: Hösten inledde vi med...

Ovido - Quiz & Flashcards