Direktlänk till inlägg 3 augusti 2008

Dockkliniken imorgon ...

Av Lena - 3 augusti 2008 18:58

Åker till Stockholm imorgon för några dagar imorgon, ska bli mysigt och trevligt hoppas jag, vädret är ju inte det allra bästa men det gör mig inte så mycket, hoppas bara att det inte blir regnväder hela tiden, finns mycket som jag vill kolla in där, imorgon ska jag i alla fall till Dockkliniken med min fina gamla docka som jag fick i julklapp som 3-åring, jag var så försiktig med mina grejjor så den är som ny utom det att resåren som håller huvud, armar och ben torkat ihop och gått sönder så jag hoppas det kan fixas under våra dagar i Stockholm!


 
 
Ruth

Ruth

4 augusti 2008 00:27

Ut på nya äventyr, så roligt för dig. Dessa dockor känner jag så väl även från min barndom hade även en med stoppad tygkropp och övriga delar fastsatta på den. Har en mindre sådan docka som du visar upp, men tyvärr så har kläderna använts på andra dockor av min dotter så det får bli nya framöver. Skall fota min och visa upp på bloggen framöver (om jag inte glömmer bort det, då får du påminna mig :-)
Trevlig resa !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
agge

agge

4 augusti 2008 09:46

vad kul att du har bevarat en docks från när du var liten. Det har tyvärr inte jag och jag är jätteledsen över det. Hade en docka som fick namnet Doris. Efter en liten flicka som jag fick gå ut och gå med när jag var liten.

http://agges.bloggagratis.se

 
Helene

Helene

5 augusti 2008 09:29

Härligt med dockan...hon kommer att bli jätte fin....
Ha det gottis...

http://helenes.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

5 augusti 2008 12:54

Hoppas det gått bra med dockan. var in o kollade lite på Dock kliniken, helt otroligt vad de kan! Dockorna blev ju som nya! Många trevliga utflykter du gjort denna sommar. Och så Italien snart då? Myyysigt! Kram!

http://gitjejen.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

5 augusti 2008 16:44

Så intressant! Jag trodde inte att det fanns något sådant som Dockkliniken längre. Jag minns att när jag var barn, var jag med mamma där för att få mormors porslinsdocka lagad (undrar om det var jag som haft sönder den).
Ha det gott!

http://dagbok.stenstugu.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 30 juli 2011 10:01

En härlig vecka tillbringades hos min svägerska och svåger i Blekinge skärgård utanför Sölvesborg, deras sommarhus ligger så fint alldeles nära havet, det blev många härliga bad, trevlig samvaro med god mat och kortspelande samt inte minst långpromen...

Av Lena - 30 juni 2011 09:45

Sommaren inleddes med en kryssning till Riga och Lettland tillsammans med barnbarnet Sandra, hade jättekul i Riga, åkte först på en sightseeing med guide och sedan utforskade vi centrum med gamla staden själva under ett dygn, fanns så mycket vackra g...

Av Lena - 10 juni 2011 09:45


              Barnbarnet Sandra tog sin studentexamen på Ösby naturbruksgymnasium; nu utbildad travhästskötare m m, det var en riktigt härlig dag med solsken och blå himmel, underbart med alla finklädda ungdomar och all glädje hos dem och d...

Av Lena - 27 mars 2011 09:24

  I fredags kväll blev det Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" på Västerås konserthus tillsammans med bästa väninnan Iréne..... det var verkligen en upplevelse, många skratt och till stor del mycket tragik och allvar, Mia är otrol...

Av Lena - 6 mars 2011 17:42

På tiden att jag får lite gjort här på min blogg, har ju varit stiltje som ni ju märkt länge!!!! Lovade ju någon bild från Irland, här kommer en...... och åter en ....             Sammanfattar höst och vinter här: Hösten inledde vi med...

Ovido - Quiz & Flashcards