Direktlänk till inlägg 10 augusti 2008

Dagen efter ....

Av Lena - 10 augusti 2008 17:02

Igår hade vi barn och barnbarn här på en kräftskiva som varade långt in på natten, vi hade så trevligt och roligt, åt massor med kräftor, ost, bröd, kex, melon, frukt samt kaffe med tårta och toscakaka, dessutom blev det både vin och lite andra drycker, känner mig lite avslagen och trött idag trots att jag inte drack mer än ett glas vitt vin (är egentligen inte så mycket för vin) men Ove hade köpt detta vin under en resa till Moseldalen i våras och vinet var döpt till Andreas (som sonen) var ju tvungen att smaka och det var faktiskt riktigt milt och gott! Roligt att träffas på kräftskiva en gång om året allihopa men vi är ju vana att bo i hus och ha fritt runt oss och det blir ju mycket prat och skratt så jag undrar vad våra grannar tyckte (nu när vi flyttat in i flerfamiljshus) men jag hoppas de har överseende med oss då vi inte brukar vara högljudda annars :o)  Har tittat runt hos alla mina nätvänner idag men varit så lat att jag inte skrivit några kommentarer, ska sätta mig med en bok och lata mig lite mer nu, imorgon börjar jobbet igen så det är bäst att passa på!

 
 
Ruth

Ruth

10 augusti 2008 17:48

Kul med en kul kväll ! Slöfock som inte kan skriva när du har besökt oss, dina vänner här ute, så nu skall jag hämnas och lägga locket på, nu ligger locket på, pang !
Kram får du för att de är söndag, hade det inte varit denna dag så vettekatta.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

10 augusti 2008 19:40

Ja, här har det oxå varit slött idag... Kom i säng 4 i natt, men jag var uppe vid 8 å duscha samt passade på att dammsuga medans det var barnfritt! Och sambon har hjälpt till å varit sååå pigg! NOT! *ler*

http://gitjejen.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

11 augusti 2008 14:42

Lät som en en riktigt trevlig kväll för er :)
Jag klarar inte heller av att dricka vin...ett glas bara så känner jag av det dagen efter...

http://birgittas.bloggagratis.se

 
agge

agge

11 augusti 2008 20:37

Så bra att ni hade det trevligt på kräftskivan... grannarna får ju stå ut med lite liv ibland tycker jag. det får man räkna med någon gång ibland när man bor i ett flerfamiljshus.

Jasså, semestern är redan slut...Vad fort det går...

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Helene

Helene

12 augusti 2008 15:20

Ha ha ha...det ska höras att man har kul dina grannar var säkert avis på er och ville vara med...
Kramen

http://helenes.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 30 juli 2011 10:01

En härlig vecka tillbringades hos min svägerska och svåger i Blekinge skärgård utanför Sölvesborg, deras sommarhus ligger så fint alldeles nära havet, det blev många härliga bad, trevlig samvaro med god mat och kortspelande samt inte minst långpromen...

Av Lena - 30 juni 2011 09:45

Sommaren inleddes med en kryssning till Riga och Lettland tillsammans med barnbarnet Sandra, hade jättekul i Riga, åkte först på en sightseeing med guide och sedan utforskade vi centrum med gamla staden själva under ett dygn, fanns så mycket vackra g...

Av Lena - 10 juni 2011 09:45


              Barnbarnet Sandra tog sin studentexamen på Ösby naturbruksgymnasium; nu utbildad travhästskötare m m, det var en riktigt härlig dag med solsken och blå himmel, underbart med alla finklädda ungdomar och all glädje hos dem och d...

Av Lena - 27 mars 2011 09:24

  I fredags kväll blev det Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" på Västerås konserthus tillsammans med bästa väninnan Iréne..... det var verkligen en upplevelse, många skratt och till stor del mycket tragik och allvar, Mia är otrol...

Av Lena - 6 mars 2011 17:42

På tiden att jag får lite gjort här på min blogg, har ju varit stiltje som ni ju märkt länge!!!! Lovade ju någon bild från Irland, här kommer en...... och åter en ....             Sammanfattar höst och vinter här: Hösten inledde vi med...

Ovido - Quiz & Flashcards