Direktlänk till inlägg 27 augusti 2008

En blomma på min Hoya

Av Lena - 27 augusti 2008 19:23

Fick en trevlig överraskning idag, min Hoya som jag fick för drygt ett år sen av min dotter Camilla har fått en liten blomma, sonens flickvän Åsa kom och visade det för mig alldeles nyss, hon och Andreas bor hos oss och har så gjort i ca 1 månad då de hyr ut Åsas lägenhet under augusti och de flyttar nu till Oslo på måndag för att arbeta och bo där ett tag, Hoyan har stått i rummet de bebor för tillfället och för det mesta med persiennerna iför och dåligt med både ljus och vatten, jag trodde den var helt slut och nu kommer det en blomma på den istället, va kul!!


 
 
Ruth

Ruth

27 augusti 2008 22:27

Vilken lustig blomkruka för en blomma, ovanligt, får den tillräckligt med platts för sina fötter, och hur är det med jorden. I mina ögon skulle den vara svältfödd och död vid det är laget ;-)

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

28 augusti 2008 08:01

Jag har aldrig tidigare haft en sån här kruka typ glasrör men blomman har trivts bra ändå konstigt nog och satt nya blad hela tiden fram tills nu i sommar, ser nog konstigare ut på kortet jag lagt in än i verkligheten, blev lite konstig vinkel på bilden då jag ville visa blomman i första hand, bladen i toppen ser ju jättestora ut, helt oproportionerligt men är mycket mindre och mer passande i vasen (krukan)!

 
agge

agge

28 augusti 2008 17:15

men vilken läcker växt och vad fint med den där vasen. och vad kul att den blommar, jättefin.

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Helene

Helene

29 augusti 2008 07:00

Hej vännen.
Jag har också en hoya, haft den ett tag....meeen den vill absolut inte blomma ....än.
kramen..........

http://helenes.bloggagratis.se

 
♥Annica♥

♥Annica♥

30 augusti 2008 10:09

Är Hoya samma som porslinsblomma? Min mamma har en liknande som du, fast hennes hänger i ampel i ett fönster, och får vita blommor med rosa mitt. den blommar jämt och rikligt (vill jag minnas)?
Har du någon doftis, typ Doktor Westerlund? Skulle vilja ha skott...
Kram

http://gitjejen.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

30 augusti 2008 21:16

Studdsar in här för att önska dig en fin och solig söndag !
Kramiz

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 30 juli 2011 10:01

En härlig vecka tillbringades hos min svägerska och svåger i Blekinge skärgård utanför Sölvesborg, deras sommarhus ligger så fint alldeles nära havet, det blev många härliga bad, trevlig samvaro med god mat och kortspelande samt inte minst långpromen...

Av Lena - 30 juni 2011 09:45

Sommaren inleddes med en kryssning till Riga och Lettland tillsammans med barnbarnet Sandra, hade jättekul i Riga, åkte först på en sightseeing med guide och sedan utforskade vi centrum med gamla staden själva under ett dygn, fanns så mycket vackra g...

Av Lena - 10 juni 2011 09:45


              Barnbarnet Sandra tog sin studentexamen på Ösby naturbruksgymnasium; nu utbildad travhästskötare m m, det var en riktigt härlig dag med solsken och blå himmel, underbart med alla finklädda ungdomar och all glädje hos dem och d...

Av Lena - 27 mars 2011 09:24

  I fredags kväll blev det Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" på Västerås konserthus tillsammans med bästa väninnan Iréne..... det var verkligen en upplevelse, många skratt och till stor del mycket tragik och allvar, Mia är otrol...

Av Lena - 6 mars 2011 17:42

På tiden att jag får lite gjort här på min blogg, har ju varit stiltje som ni ju märkt länge!!!! Lovade ju någon bild från Irland, här kommer en...... och åter en ....             Sammanfattar höst och vinter här: Hösten inledde vi med...

Ovido - Quiz & Flashcards