Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Lena - 6 mars 2009 11:18



Behöver något kreativt att syssla med för att få dagarna att gå (då jag ju varit sjukskriven i dryga veckan, är nu ledig fredag-lördag-söndag och hoppas vara ordentligt på benen igen på måndag, men börjar undra, vaknade imorse med huvudvärk, tjock snuva och var i ögonen, tror knappt det är sant, blir vaninnig på detta! Får snart döpa om min blogg till Lena Birgittas gnällblogg!!).


Har i alla fall beställt garn genom en garnfirma på nätet som Ove ska hämta ut idag åt mig innan han åker iväg på sin bridge, ska virka urläckra tofflor i modell som en stövel med muscher och pärlor på, skickade efter en mönsterbok med tofflor av olika modeller och garner, så det ska bli kul och sätta igång med! Har blivit inspirerad av bl a Ruth som tillverkar så vackra plagg, tröjor till sina barnbarn, sockor, handledsvärmare m m, hon stickar visserligen men det är själva skapardelen som jag tycker är rolig och är det sedan någon som vill ha det jag tillverkar så känns det bra! Har lite alster liggandes som ska "pressas" lite och sättas i knappar m m, har stickat en grå kofta och tovat tofflor! Ska visa upp dem så småningom!


Ikväll blir det Så ska det låta på TV med bl a Martin Stenmark, Jill Johnsson m fl ska titta på det, gillar Zettman i programledarrollen får ju en hel del goda skratt genom honom, skulle ju också vilja se Lets Dance men det får bli reprisen!


Trevlig helg alla vänner!

Ovido - Quiz & Flashcards